Loopgroepen

Trainen bij TOF kan op verschillende niveaus. Er is altijd wel een groep die bij je past. Bekijk hier wanneer en waar we samen trainen.
 
Trainingen
Zomertraining (April t/m September):
Maandag- en woensdagavond.
Groep 1, 2, 3 en 4 van 19:15 uur tot 20:45 uur.
Er wordt getraind in het Mastbos.
Verzamelen op de parkeerplaats bij de atletiekbaan.
Dr. Schaepmanlaan 4, 4837 BW Breda.
(Parkeerplaats bereikbaar via de Burgemeester de Manlaan)
 
Wintertraining (Oktober t/m Maart)
Maandag- en woensdagavond.
Groep 1, 2, 3 en 4 van 19:15 uur tot 20:45 uur.
Er wordt getraind op de atletiekbaan.
Dr. Schaepmanlaan 4, 4837 BW Breda.
(Parkeerplaats bereikbaar via de Burgemeester de Manlaan)
 
Daggroep (Gehele jaar):
Vrijdagochtend.
Voor alle geïnteresseerde leden, van 9:30 uur tot 11:00 uur. 
Er wordt getraind in het Mastbos.
Verzamelen op de parkeerplaats bij de atletiekbaan.
Dr. Schaepmanlaan 4, 4837 BW Breda.
(Parkeerplaats bereikbaar via de Burgemeester de Manlaan)

Groepen

Opstartgroep

De Opstartgroep is bedoeld voor mensen met geen/weinig conditie. In een 12 tot 15 weken programma wordt op een plezierige en ontspannen manier gewerkt om 5 kilometer zonder onderbreking te kunnen hardlopen. Bij voldoende animo starten we in het voor- en najaar  Er wordt op maandag- en woensdagavond gezamenlijk getraind van 19.15-20.45 uur en 1 training individueel op vrijdag of zaterdag.
In het voorjaar en het najaar starten we met een nieuwe groep.

Daggroep

Deze loopgroep van TOF is  opgezet voor mensen die graag overdag willen sporten en niet willen of kunnen deelnemen aan onze wekelijkse avondtrainingen, of een keer extra willen lopen.
Hierdoor is deze loopgroep qua samenstelling wel een 'gemengde' groep. Snelle en minder snelle lopers maken deel uit van de groep. Zij hebben echter wel de nodige loopervaring als algemene basis om aan deze training te kunnen deelnemen. Ieder lid met zijn persoonlijke doelstelling kan op zijn nivo in deze groep trainen. 
Voor de één is het een 'extra training' en voor de ander een 'inhaaltraining' of een 'hersteltraining' na een blessure of na een zware training/wedstrijd. Er wordt volgens één  programma gelopen, waarbij de bekende onderdelen aan bod komen (inlopen/ losmaak- oefeningen/spierversterkende oefeningen/loopscholing/hoofdprogramma/uitlopen/rekken).

Groep 4

In deze groep ga je verantwoord verder na de opstapgroep. Daarnaast kunnen beginnende hardlopers aansluiten met een geringe basis en die willen doorgroeien naar een volgend niveau. Verder lopen er leden die geblesseerd zijn of zijn geweest, die langzaam aan proberen terug te komen op het oude niveau. In deze groep vind je (voornamelijk) recreatieve lopers die veel waarde hechten aan het sociale aspect van hardlopen in groepen.

Groep 3

In deze groep ligt de focus op het verder ontwikkelen van jouw looptechnieken. Door middel van interval trainingen probeert de trainer nog meer conditie en techniek bij te brengen om nog beter te gaan lopen en tevens meer snelheid te krijgen. 
Deze groep is prima om je conditie op peil te houden en eventueel 5 km wedstrijden tot een goed einde te brengen.

Groep 2

Binnen deze groep heb je een redelijk niveau en een goede conditie. Deze conditie heb je middels een goede opbouw en door een regelmatige training opgebouwd. De training is qua inhoud intensiever en er worden binnen een training meer kilometers gelopen dan in groep 3.

We werken er naartoe dat je 10 km, 15 km of zelfs een halve marathon (21 km) goed en zonder onderbreking kunt uitlopen.

Groep 1

Dit is de ‘snelle groep’. Er wordt pittig getraind en er wordt met name aan je snelheid en je uithoudingsvermogen gewerkt. Het lopen in deze groep vergt veel van je en het is een uitdaging om het onderste uit de kan te halen. We werken er naartoe dat je in de wedstrijden een toptijd kunt lopen.